مخزن اسید سولفوریک

۹ بازديد

بهترین روش ها برای طراحی مخزن ذخیره اسید سولفوریک

پیش از پرداختن به این بحث باید یادآوری کنم که مخزن اسید حامل هر نوع اسید با هر میزان از واکنش پذیری و دانسیته و غلظت باید مطابق با استانداردهای جهانی طراحی و تولید گردد. کار با اسید واقعا خطرناک خواهد بود که غفلت در ارتباط با سیو و نگهداری صحیح آن حتما خطراتت جبران ناپذیری برای کارفرما به همراه خواهد داشت. اما یکی از اسیدهای به شدت خطرناک ، اسید سولفوریک می باشد که در اینجا می خواهیم درمورد الزامات طراحی مخزن اسید سولفوریک بیشتر صحبت کنیم. اسید سولفوریک می تواند یک ماده شیمیایی دشوار برای ذخیره سازی باشد. اسید سولفوریک که در طیف گسترده ای از کاربردهای صنعتی استفاده می شود، سنگین است، می تواند گاز سمی یا قابل اشتعال ایجاد کند و می تواند پوست را بسوزاند. یک محلول ذخیره سازی هوشمند برای اسید سولفوریک باید با  طراحی دقیق مخزن اسید شروع شود  - نه فقط از لحاظ انتخاب خوب و درست مواد و متریال مورد استفاده جهت ساخت مخزن بلکه طراحی کل سیستم ذخیره سازی و انتخاب و مونتاژ درست همه اجزا بسیار اهمیت دارد.

بهترین روش ها برای طراحی مخزن ذخیره اسید سولفوریک :

فکر کردن به کل طراحی سیستم مخزن ذخیره سازی از قبل به شما کمک می کند از کارکنان، محیط زیست و سرمایه اختصاص داده خود محافظت کنید. برای توصیه های ما در مورد مواد، پیکربندی و استانداردهای مناسب برای ذخیره ایمن اسید سولفوریک به مطالعه ادامه مطلب بپردازید.

بهترین مواد و متریال مصرفی برای طراحی  مخزن اسید سولفوریک :

در گروه صنعتی پایپ گستر، ما از مواد پلی اتیلن اختصاصی استفاده می کنیم که مواد ذخیره‌سازی ایده‌آل برای اسید سولفوریک را ایجاد می‌کند. مخازن پلی اتیلن متقابل (XLPE) تحمل بار بی نظیری را ارائه می دهند که می تواند وزن سنگین مواد شیمیایی را بیش از حد تحمل کند. پیوند مولکولی XLPE، همراه با دیواره ضخیم مخزن اسید ، استحکام ساختاری لازم را فراهم می کند. این امر به ویژه در یک سوم پایین مخزن اسید ، جایی که بالاترین سطح تنش حلقه متمرکز است، بسیار مهم است. آیا به دنبال اطلاعات بیشتر در مورد ذخیره سازی اسید سولفوریک و مخزن اسید سولفوریک هستید؟ برای راهنمایی های بیشتر، راهنمای ذخیره سازی اسید سولفوریک را بررسی کنید!

پیکربندی مخزن اسید سولفوریک :

هنگام نگهداری و ذخیره سازی اسید سولفوریک، استفاده از روکش و آستر ثانویه یا بعبارتی دیگر  استفاده از مخازن پلی اتیلن دوجداره توصیه می شود. مخزن دوجداره پلی اتیلن که از یک لایه داخلی و یک لایه پروفیل ساخته می شود. ایمنی و اطمینان بیشتر را برای نگهداری سیالات اسیدی ایجاد می کند. مخزن پلی اتیلن دوجداره با مخزن پلی اتیلن دو لایه فرق دارد. مخزن پلی اتیلن دوجداره همان مخازن پلی اتیلن اسپیرال کاروگیت می باشد. البته برای ذخیره اسیدها این نوع از مخازن را تقویت می کنند. اگر خواهان کسب اطلاعات بیشتری در ارتباط با مخزن پلی اتیلن دوجداره هستید با مراجعه به وب سایت قطعا اطلاعات لازم را دریافت می نمایید.  هنگام سیو اسید در مخازن دارای آستر محافظ یا مهارکننده ثانویه، اگر مخزن ذخیره شما نشتی داشته باشد، محفظه ثانویه می تواند نشت را قبل از ایجاد خطر برای کارکنان یا تأسیسات شما، ضبط و کنترل کند.

مخزن اسید امن با روکش ثانویه :

اگر در حال حاضر یک ساختار ثانویه در محل کاربری خود ندارید، راه حل استفاده از مخزن دولایه ما یک انتخاب هوشمندانه است. مخزن دولایه یک سیستم مخزن درون یک تانک است که دارای محفظه ثانویه داخلی است. این یک روش مقرون به صرفه است که احتمال نشت اسید سولفوریک به محیط اطراف یا تماس با آب (که می تواند منجر به آئروسل اسید سولفوریک سمی یا انفجار بالقوه شود) را تا حد زیادی کاهش می دهد. یک سیستم مخزن دولایه یک لایه حفاظتی اضافی در برابر اکسیداسیون تهاجمی مواد شیمیایی ایجاد می‌کند.

اندازه مخزن ذخیره سولفوریک اسید :

اسید سولفوریک یک ماده شیمیایی بسیار سنگین است که فشار زیادی را بر روی کیک قهوه ای( نوعی عنصر شیمیایی است ) ذخیره سازی وارد می کند. بنابراین، تنها مقدار مشخصی را می توان با خیال راحت در یک مخزن اسید ذخیره کرد. اگر غلظت‌های اسید سولفوریک 93 درصد یا بیشتر را ذخیره می‌کنید، حداکثر اندازه مخزنی که می‌توانید بدون بررسی مهندسی استفاده کنید 15000 هزار لیتر است. اگر به ذخیره سازی بزرگتری نیاز دارید، توصیه می کنیم این ماده شیمیایی را به چند تانک کوچکتر تقسیم کنید . اگر یک مخزن اسید 16500 لیتری شروع به نشتی کند یا در صورت بروز حادثه با یک مخزن، شما همچنان تانک های دیگری سالم خواهید داشت. این یک راه حل رایج در صنعت معدن به خصوص در معادن کوچکتر است. آنها اغلب از چهار یا پنج مخزن 45000 لیتری استفاده می کنند که پشت سر هم کار می کنند. مخازن اسید در این واحدها از طریق یک سیستم لوله کشی به یکدیگر متصل می شوند و در صورت نیاز شیرها را روشن و خاموش می کنند. از منظر ایمنی، هر مخزن اسید  از بقیه جدا می شود، به طوری که اگر یکی از مخازن اسید خراب شود یا آسیب ببیند، نشت کوچکتر است و بیشتر مواد شیمیایی حفظ می شود.

گواهینامه NSF-61 برای ذخیره سازی اسید سولفوریک

مخازن اسید تولیدی شرکت پایپ گستر دارای گواهینامه استاندارد NSF/ANSI-61 ، تا غلظت 98٪ اسید سولفوریک هستند. پایپ گستر برندی  است که دارای سیستم مخزن ذخیره مواد شیمیایی کامل دارای گواهی استاندارد NSF/ANSI 61 است. تمام سیستم های مخزن ذخیره مواد شیمیایی و اتصالات مرتبط با آن از این مشخصات دقیق پیروی می کنند.

ذخیره سازی اسید سولفوریک که می توانید به آن وابسته باشید :

برخی از تولیدکنندگان مخازن ذخیره سازی مایل به تهیه مخازن اسید سولفوریک خطی 45000 لیتری هستند. شرکت‌های دیگر مخازن فایبرگلاس بزرگ را نصب خواهند کرد، زیرا ممکن است مشتری بخواهد یک واگن ریلی از اسید سولفوریک در در اختیار داشته باشد. ما به مشتریانی که مخازن اسید سولفوریک فایبرگلاس را امتحان کرده‌اند کمک کرده‌ایم. این اتفاق افتاده است که آنها در یک لحظه 150000 لیتر اسید سولفوریک را هدر داده اند. آنها درس پرهزینه ای آموختند و به مخازن پلی اتیلن شبکه ای کوچکتر روی آوردند.

تحت شرایط خاص، ممکن است بتوانید با خیال راحت از مخازن اسید بزرگتر استفاده کنید، اما قبل از هر گونه تعهدی باید با مهندسان ما صحبت کنید. ما می توانیم به شما کمک کنیم تا در مورد برنامه های خود برای ذخیره اسید سولفوریک به درستی فکر کنید و سیستمی را طراحی کنیم که نیازهای شما را برآورده کند.

گروه صنعتی پایپ گستر فناوری هایی را برای تضمین ذخیره ایمن اسید سولفوریک توسعه داده است. ما در طول 30 سال گذشته آموخته ایم که موارد ایمن برای طراحی مخزن اسید سولفوریک و همچنین ذخیره سازی ایمن اسید سولفوریک کدام است.

آیا به یک مخزن اسید سفارشی برای نگهداری اسید سولفوریک نیاز دارید؟ امروز با یک متخصص مخزن شرکت پایپ گستر صحبت کنید!

ساخت مخزن ذخیره اسید نیاز به توجه ویژه ای دارد ؟

اسید یکی از خورنده‌ترین و خطرناک‌ترین موادی است که کارگران فرآوری‌های شیمیایی با آن کار می‌کنند  و اسید سولفوریک یکی از رایج‌ترین عوامل در این گروه است. در واقع، تولید جهانی اسید سولفوریک تقریباً 180 میلیون تن در سال است. اسید سولفوریک یک محلول مایع شفاف است، محلول در آب بدون بو و بدون بو. اسید سولفوریک که به دلیل طیف گسترده ای از کاربردها به عنوان پادشاه مواد شیمیایی شناخته می شود، در عملیات هایی مانند فرآوری شیمیایی، فرآوری مواد معدنی، پالایش نفت، تصفیه آب و غیره رایج است.

 

اگر از اسید سولفوریک در فرآیندهای شیمیایی یا تولید کارخانه خود استفاده می کنید، ذخیره و نگهداری صحیح اسید بسیار مهم است. این شامل طراحی، استفاده و نگهداری دقیق مخزن ذخیره سازی است. هنگام تعیین بهترین گزینه های ساخت مخازن ذخیره اسید ، موارد زیر را در نظر بگیرید:

مواد ساخت و ساز :

 اکثر مخازن حاوی اسید سولفوریک به دلیل توانایی آنها در مقاومت در برابر ماهیت خورنده اسید از فولاد کربنی یا فولاد ضد زنگ ساخته شده اند. عوامل دیگری که در انتخاب مواد نقش دارند عبارتند از: اندازه مخزن، هزینه ها، کیفیت اسید مورد نظر، غلظت اسید و دمای ذخیره سازی. برای اطمینان از انتخاب بهترین  و ایمن‌ترین مصالح ساختمانی، با یک تولید کننده مخزن اسید مشورت و همکاری کنید که می‌داند کدام مواد می‌توانند در برابر خواص اسیدی بسیار خورنده مقاومت کنند.

سیستم های تهویه :

اطمینان از سیستم های تهویه مناسب یکی دیگر از عوامل مهم در طراحی و ایمنی مخزن اسید است. تهویه مخازن اسید نه تنها به مخازن اسید اجازه تنفس می دهد، بلکه از تجمع گازهای مضر و بالقوه خطرناک در مخازن اسید نیز جلوگیری می کند. تهویه با طراحی مناسب و اصولی متخصص شروع می شود، اما همچنین مستلزم بازرسی و نگهداری از کارمندان است، مانند جستجوی نشانه هایی از آسیب یا پاک کردن زباله هایی که می توانند دریچه ها و ونت خروجی خروجی مخزن اسید را مسدود کنند.

لاینرهای ثانویه مهارکننده :

 مهار اسید از اهمیت بالایی برخوردار است. فرسایش "به خصوص" در مخازن ذخیره اسید سولفوریک رایج است. آسترهای محفظه ثانویه به مهر و موم کردن و محافظت از فلز کمک می کنند و یک مانع اضافی برای مقابله با چنین مواد بسیار ساینده ایجاد می کنند. این می تواند به کاهش سایش، بهبود یکپارچگی مخزن و محافظت از تاسیسات شما در برابر خرابی های مخرب کمک کند.

نگهداری و جابجایی اسید یا سایر مواد شیمیایی خشن می تواند خطرات زیادی را برای تأسیسات شما، کارکنان و محیط زیست ایجاد کند. خرابی تانک اسید می تواند فراتر از آسیب مخزن و هزینه های نگهداری باشد. آنها می توانند منجر به فجایع مانند آتش سوزی و انفجار شوند. ساخت مخزن ذخیره اسید مستلزم توجه ویژه است و به دلیل نگرانی های ایمنی، جایی برای خطا باقی نمی گذارد. انتخاب یک سازنده مخزن با تجربه و آگاه بسیار مهم است. جهت کسب اطلاعات بیشتر در ارتبا با مخزن اسید و الزامات طراحی و انتخاب بهترین متریال جهت ساخت مخزن اسید مورد نیاز خود و یا مخزن پلی اتیلن دوجداره که مناسب برای ذخیره سازی اسیدها می باشد ، با همکاران بنده تماس بگیرید. دانش این عزیزان به کمک شما خواهد آمد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد