ژئوممبران

۱۰ بازديد

ژئوممبران چیست ؟

ژئوممبران نوعی غشای مصنوعی مهندسی شده می باشد که از نفوذ آب در پروژه ها جلوگیری می کند. جالب است بدانید که غشاهای ژئوسنتتیک پروفیلی را می توان در جاده سازی در شیب هایی با شیب 1:2 بدون نیاز به ساخت لایه ضد لغزش استفاده کرد .

استاندارد ژئوممبران :

استاندارد ژئوممبران - برای ساخت و ساز و بازسازی جاده ها و شیب ها، کار در شرایط سخت هیدروژئولوژیکی استفاده می شود. ژئوممبران های پروفیلی در تعداد لایه ها متفاوت هستند:

ژئوممبران تک لایه از یک ورق پلی اتیلن یا پلی وینیل کلرید ساخته می شود. مناسب برای تهویه دیوارهای مرطوب، ضد آب، به عنوان جایگزینی برای "بتن" عمل می کند، این نوع از ژئوممبران ها به ایجاد یک پایه یا روسازی یکنواخت کمک می کند.

ژئوممبران دو لایه با ژئوتکستایلGeo Pro TS(فیلتر غیر بافته شده) تقویت شده است که به آن استحکام بیشتری می بخشد و به آن اجازه می دهد در برابر فشار شدید زمین مقاومت کند. ژئوتکستایلGeo Pro TSهمچنین رطوبت را جمع آوری کرده و ژئوممبران های پروفیلی را از طریق کانال های زهکشی از بین می برد. به عنوان عنصر زهکشی، تقویت کننده و جداکننده در راهسازی از جمله فرودگاه ها استفاده می شود. همچنین در ساخت سقف های عملیاتی استفاده می شود.

ژئوممبران سه لایه با پوشش بیرونی لغزنده از پلی اتیلن صاف ساخته شده اند. این لایه امکان حرکت در حین حرکات زمین را فراهم می کند و در نتیجه آسیب مکانیکی به عایق رطوبتی را از بین می برد. غشاهای سه لایه با موفقیت در برابر زهکشی عمودی در خاک های برجسته و در اعماق پی زیاد مقاومت می کنند.

در کشورهای اروپایی از قبیل روسیه، آمریکا و ... ، ژئوممبران هایPVCاخیراً برای عایق بندی سقف ها مورد استفاده قرار گرفته اند، در حالی که در برخی از کشورها این فناوری برای چندین دهه شناخته شده است. ژئوممبران پی وی سی برای عایق رطوبتی سقف های مسطح مناسب بوده و در ساخت ساختمان های صنعتی، مراکز خرید، ساختمان های آپارتمانی کاربرد دارد.

اصل اتصال :

اتصالات بین عناصر جداگانه نقطه ضعف هر محصول ضد آب است. سازندگان ژئوممبران این مشکل را به روش های مختلف حل می کنند.

جوشکاری (دو نوع جوش ژئوممبرانGPوجود دارد - اکستروژن و تماس) با استفاده از یک سشوار ساختمانی مانند یک دستگاه جوش اتوماتیک حرفه ای، یک گوشه داغ یا اکسترودر (در مناطق کوچک)، انجام می شود. در هر صورت، اصل اتصال ورق های ژئوممبران در هر ابعاد و متریالی یکسان است - ذوب یک ماده ترموپلاستیک تحت تأثیر دماهای بالا. این روش اتصال، اگرچه کاملاً پر زحمت است و به تجهیزات خاصی نیاز دارد، اما به شما امکان می دهد درز قابل اعتماد، بادوام و محکمی داشته باشید. چسباندن یک راه سریع و آسان برای اتصال صفحات ژئوممبران است. ورق های ژئوممبران با چسب دو طرفه، چسب مخصوص یا ماستیک بسته می شوند (فقط برای ژئوممبران های پروفیلی قابل استفاده است).

نصب ژئوممبران ها به عوامل مختلفی بستگی دارند، اما به طور کلی می توان چندین مرحله نصب را شناسایی کرد:

آماده سازی فونداسیون. اگر فونداسیون وجود ندارد، فقط محل را تراز کرده و تمیز کنید. در موارد دیگر ابتدا باید گودالی حفر کنید و با غلتک زمین را فشار دهید. در مرحله بعدی کار توسط خواص خاک تعیین می شود. بنابراین با بالا بودن سطح آب زیرزمینی، ایجاد سیستم زهکشی ضروری خواهد بود. یک لایه ماسه روی یک پایه ثابت گذاشته شده است. گاهی اوقات لازم است یک لایه ژئوتکستایل روی پایه آماده شده قرار دهید تا عایق رطوبتی از آسیب محافظت شود. اگر کسر ذرات خاک کمتر از 10 میلی متر باشد، ژئوممبران مستقیماً روی پایه آماده شده قرار می گیرد، اما اگر کسر ذرات خاک بیشتر از 10 میلی متر باشد، باید یک پد محافظ اضافی برای قرار دادن تهیه کرد.

برنامه ریزی تاسیسات. لازم است محل قرارگیری ورق های ژئوممبران روی پایه را به دقت در نظر گرفت تا ابعاد آنها را محاسبه کرد. در این مورد، عرض اضافی 10-15 سانتی متر برای هر عنصر باید در نظر گرفته شود، زیرا اتصال همپوشانی دارد. توصیه می شود از ایجاد درز در گوشه ها و پایین ترین نقاط خودداری شود. خطوط اتصال باید موازی با شیب ها باشد. هنگام نصب توصیه می شود ژئوممبران را در هوای خشک و آرام با دمای کمتر از -5 درجه سانتیگراد قرار دهید. یک استثنا بنتوماتBento-GPاست که می توان آن را روی پایه یخ زده قرار داد. رول ها با دست و با ورق ها روی هم چیده می شوند. مواد باید با دقت قرار داده شوند تا آسیب نبینند. تمام رشته های مواد باید صاف و بدون چروک باشند. بوم تا شده را نمی توان یک شبه رها کرد، بنابراین فقط مقدار موادی که در طول شیفت گذاشته می شود باز می شود. در حین نصب، پانل های ژئوممبران به طور موقت با کیسه های شن یا سایر اجسام سنگین محکم می شوند. فیلم عایق رطوبتی نباید بیش از حد کشیده شود، در غیر این صورت ممکن است مواد در اثر جابجایی خاک آسیب ببینند. برای بستن محیط فونداسیون، ترانشه های لنگر حفر می شوند که لبه های غشاء در آن قرار می گیرند. جوشکاری با هوای گرم یا با استفاده از اکسترودر انجام می شود. برای اطمینان از شرایط جوشکاری با کیفیت بالا، فلش باید روی هم قرار گیرد. در صورت عدم وجود شرایط دیگر (مثلاً وجود رسوب)، همپوشانی 100-150 میلی متر در جهت طولی و عرضی است. همپوشانی مواد در مکان هایی که رول ها در امتداد عرض سیم به هم وصل می شوند باید دو برابر - 300 میلی متر باشد. در حین کار، کانال های کنترل برای بررسی کیفیت مهر و موم ها باقی می مانند. هوای فشرده تحت فشار برای اطمینان از استحکام اتصال تامین می شود. سفتی با پمپ خلاء و با استفاده از محلول صابون بررسی می شود. در انتهای جوشکاری، ترانشه های لنگر با خاک پوشانده می شود. ژئوممبران یک ماده ضد آب با کیفیت بالا است که تمام الزامات ساخت و ساز مدرن را برآورده می کند. به دلیل تطبیق پذیری، کاربردهای گسترده ای دارد و به کاهش مصرف مصالح در سازه های در حال ساخت و زمان صرف شده برای ساخت کمک می کند. تولید کنندگان انواع ژئوممبران را برای حل هر گونه مشکل ضد آب و زهکشی ارائه می دهند.

 

ژئوممبران را به صورت عمده از کجا بخریم؟

با کارشناسان این حوزه مشورت نماید. ممدیرعامل شرکت پایپ که بیش از ده سال است مواد ژئوسنتتیک را تولید و می فروشد، به این سوال شما پاسخ می دهد:

استفاده از غشاهای ژئوسنتتیک در ساخت و ساز می تواند کار را بسیار ساده و سرعت بخشد، مصرف مصالح سنتی را کاهش دهد و سرمایه گذاری ها را به حداقل برساند. با این حال، باید درک کرد که این مزایا تنها با انتخاب راه حل سازنده مناسب و انطباق با تمام الزامات نصب ژئوممبرانGPبه واقعیت تبدیل می شوند. بنابراین، توصیه می کنم با خدمات شرکت هایی تماس بگیرید که زمینه فعالیت آنها نه تنها شامل فروش، بلکه تولید و در حالت ایده آل نصب ژئوممبران است.

یکی از این شرکت ها ی معتبر تولید کننده صفر تا صد ژئوممبران ها ، گروه صنعتی پایپ گستر است که یک شرکت تولید و فروش عمده مصالح ساختمانی ژئوسنتتیک است. ما از سال 1380 کار می کنیم و امروز انواع ورقهای ژئوممبران درجه یک تولیدی خود  و سایر محصولات برند معروف را تولید و به فروش می رسانیم.

مهندسان شرکت ما به مشتری کمک می کنند تا با در نظر گرفتن نیازهای یک شی خاص، مواد هندسی را به طور بهینه انتخاب و ترکیب کنند. همچنین هزینه خرید و تحویل محصولات را به صورت دقیق محاسبه می کنیم.

ژئوممبران چیست و چه کاربردی دارد؟

مواد بسته بندی با نام مدرن "ژئوممبران" در حدود دهه 1990 فهرست شده است.اما در موارد دیگر این ماده خیلی زودتر یعنی در دهه 1960 کشف شده است. ژئوممبرانها دارایانواع مختلفی می باشند و به همین دلیل می توان از آنها در زمینه های ساخت و ساز، طراحی، محوطه سازی و غیره استفاده کرد. ژئوممبران خود یک ماده ژئوسنتتیک با خواص عایق است. این کلمه خود از دو کلمه یونانی "Geo" و "Membrane" گرفته شده است که در ترجمه به معنای بسته بندی ضد آب (Membrane) زمین (Geo) است. ماده اصلی برای تولید ژئوممبرانLDPE(پلی اتیلن با چگالی بالا) وHDPE(پلی اتیلن با چگالی کم) خواهد بود.

انواع و تفاوت ژئوممبران ها و شرح انواع مواد اولیه :

در حالت اول طبقه بندی ژئوممبران ها را بر اساس نوع ماده اولیه در نظر بگیرید. ژئوممبران هایی که ترکیب مواد اولیه آنها شاملLDPE (HDPE)است. این نوع از ژئوممبرانها سخت و بادوام است، در برابر اسیدها، قلیاها، روغن ها و سایر مواد شیمیایی مقاوم است، بنابراین با موفقیت به عنوان یک ماده ضد آب استفاده می شود. مواد نرم و الاستیک برای قرار دادن در زمین ناهموار، زمین ناپایدار، در معرض آب و هوای فصلی مناسب است. ژئوممبران برای تعمیر جاده های شهری و برون شهری و همچنین برای ساخت تاسیسات هیدرولیک مناسب است. آسیب دیدن ژئوممبرانPVDدشوار است. اما چنین محصولی را نمی توان در دماهای پایین استفاده کرد، زیرا در چنین شرایطی خاصیت ارتجاعی خود را از دست می دهد و شکننده می شود. یکی دیگر از معایب ژئوممبرانLDPEمتراکم  این است که انواع مختلف تغییر شکل، از جمله کشش را تحمل نمی کند. ژئوممبرانHDPE (LDPE)دارای خواص الاستیک خواهند بود. به طور دقیق تر، با ساخت یک ورق سبک و نرم با سطح براق. با قدرت و توانایی خود در مقاومت در برابر تغییر شکل از جمله کشش متمایز می شود. پلی اتیلن با چگالی بالا می تواند دمای زیر صفر تا -120 درجه سانتی گراد را تحمل کند. و نقطه ذوب 100 درجه سانتیگراد است. این ماده بخار و آب را از خود عبور نمی دهد در نتیجه آب بندی خوبی ایجاد می کند. به دلیل انعطاف پذیری و خاصیت ارتجاعی می توان آن را حتی بر روی سطوح ناهموار و صعب العبور نیز نصب کرد. چنین ژئوممبران برای ساخت آثار بر روی خاک های رسوبی در دمای پایین ضروری است. این ماده به دلیل قابلیت ذخیره بخار و مایعات، برای جداسازی مواد سمی از محیط استفاده می شود. مقاومت در برابر دمای پایین اجازه می دهد تا از غشاهایPVDبرای عایق کاری تونل ها و سایر سازه های زیرزمینی استفاده شود. با توجه به خاصیت ارتجاعی ژئوممبران هایLDPE، کارهایی که از قدرت ژئوممبران سختHDPEبیشتر است را می توان حل کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط ، ژئوتکستایل و ژئوممبران به وب سایت پایپ گستر تماس بگیرید.

نوار تیپ آبیاری

۱۱ بازديد

سیستم‌های آبیاری قطره‌ای:

تمرین استفاده از آبیاری قطره‌ای با استفاده از نوار تیپ آبیاری و یا سیستم قطره چکان آبیاری یک روش آبیاری آهسته (2-20 لیتر در ساعت) از طریق سیستم لوله‌های پلاستیکی به لوله های لترال و یا لوله های پلی اتیلن  با قطر کوچک مجهز به یک خروجی است. با استفاده از نوار تیپ آب به صورت قطرات به منطقه ریشه گیاهان می رسد. بیش از 90 درصد آن توسط ریشه جذب می شود زیرا تلفات، نشت عمیق و تبخیر به حداقل می رسد. در روش آبیاری با استفاده از نوار تیپ آبیاری نیاز به آبیاری مکرر (هر 1 تا 3 روز) دارد که سطح رطوبت خاک مطلوبی را برای گیاهان ایجاد می کند. محتویات کارایی روش آبیاری با استفاده از نوار تیپ آبیاری ( مزایا ) :

مزایای آبیاری قطره ای از طریق نوار تیپ آبیاری نسبت به روش های سنتی:

حداقل مصرف آب.

قابلیت استفاده تقریبا به طور کامل به توپوگرافی سایت بستگی دارد.

زمین باتلاق نمی شود،

شوری وجود ندارد.

 هنگام استفاده از نوار تیپ آبیاری در گلخانه سطح رطوبت را افزایش نمی دهد.

بدون فرسایش.

طبق آمار، عملکرد کشاورزی برای میوه ها و انگور 20 تا 40 درصد و برای سبزیجات 50 تا 80 درصد افزایش می یابد.

 دوره رسیدن به 5-10 روز کاهش می یابد.


مزایای دیگر استفاده از نوار تیپ آبیاری عبارتند از :جلوگیری از تشکیل پوسته خاک در ریشه، عدم پوسیدگی خاک امکان آبیاری مناطق با شیب تند و زمین های پیچیده بدون تراس، صرفه جویی در آب، کود، نیروی کار؛ به لطف مرطوب شدن ریشه، محصولات کشاورزی تا 95 درصد آب عرضه شده را جذب می کنند. امکان آبیاری در هر ساعت از شبانه روز; هیچ اثری از باد و تبخیر وجود ندارد (مورد دوم برای گلخانه ها مهم است). امکان تامین کود با آب. به لطف تأثیر دقیق روی ناحیه ریشه، تا 50٪از مقدار معمول کود ذخیره می شود. با استفاده از نوار تیپ آبیاری، قطره ها روی برگ ها و ساقه ها نمی ریزند و خطر ابتلا به بیماری را کاهش می دهند. علاوه بر این، حفاظت در برابر آفات برگی و مکنده، بر خلاف سیستم های آبیاری غرقابی برگ ها را شستشو نمی دهد. از آنجایی که آب و کود وارد راهروها نمی شود، انتشار علف های هرز جدید متوقف می شود، رشد علف های هرز با استفاده از نوار تیپ آبیاری  موجود کند می شود. برداشت میوه و مراقبت از برگ مستقل از زمان آبیاری انجام می شود. نوارهای تیپ آبیاری  هزینه سازماندهی آبیاری قطره ای را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

ساختار آبیار با استفاده از نوار تیپ آبیاری :

منبع آب می تواند یک سیستم آبرسانی، یک چاه، یا یک مخزن در ارتفاع بیش از 3 متر باشد. آب آزاد به دلیل رشد احتمالی جلبک و گرفتگی قطره چکان ها و یا گرفتگی محل ریزش آب برای این اهداف مناسب نیست. در تولید محصولات صنعتی پس از نصب فیلترهای شنی از مخازن باز استفاده می شود. با این حال، هزینه آنها برای مزارع کوچک بسیار بالا است.

تنظیم کننده فشار: هنگام اتصال به منبع آب، فشار باید اندازه گیری شود. اگر بالاتر از 100 کیلو پاسکال (1 اتمسفر) باشد، باید یک رگولاتور برای کاهش فشار نصب شود.

 لوله توزیع : برای مناطق کوچک لوله هایHDPEبا قطر 32 میلی متر کافی است. این نوع آن در بازار و یا در فروشگاه مصالح ساختمانی موجود است. لوله بازیافتی مناسب نیست زیرا در اثر نور خورشید تغییر شکل می دهد و در محل اتصال با لوله یا نوار دیگر نشتی دارد. برای آبیاری هویج، خیار، چغندر با فاصله 15 سانتی متر و گوجه فرنگی به فاصله 30 سانتی متر.

اتصالات : آنها برای اتصال عناصر سیستم به یکدیگر استفاده می شوند. اتصالات  یک تکه پلاستیک با مهر و موم لاستیکی برای اتصال به لوله توزیع و با یک مهره در طرف دیگر برای بستن نوار می باشند. اتصالات با دریچه برای پوشش مناطق خاصی وجود دارد. اگر محصولاتی با نیاز آبی متفاوت در نزدیکی رشد کنند، به آنها نیاز است. سوپاپ ها، شمع ها، گیره ها، واشرها و سایر لوازم جانبی برای تسهیل نصب و بهره برداری مورد نیاز است.

نصب سیستم نوار تیپ آبیاری  اسان است . هر کارگر غیر ماهر می تواند به صورت دستی نصب و اجرای نوار تیپ آبیاری را انجام دهد. برنامه ریزی لازم است با ترسیم نقشه تقریبی محل را بر اساس میزان آب مصرفی تقسیم کرد. نقشه باید با توجه به ویژگی های زیر به چند قسمت با رنگ های مختلف تقسیم شود:

هنجارهای مصرف آب توجه به گیاهان با تقاضای زیاد، متوسط​​و کم. مناطق ایزوله با نور مستقیم خورشید و سایه باید تعیین شود. در عین نیاز آبیاری گیاه، سطح تبخیر نیز باید در نظر گرفته شود. انواع خاک ها، در صورتی که سایت بر روی خاک هایی با انواع مختلف واقع شده باشد. طراحی لوله در این طرح اعمال می شود: لوله توزیع می تواند 60 متر طول داشته باشد، اگر آب به مرکز لوله اصلی تامین شود، طول تا 200 متر امکان پذیر است، لوله های جانبی به آن متصل می شوند. در صورت نیاز به چندین خط توزیع، با استفاده از اتصالات به لوله های جانبی متصل می شوند. خط اصلی در تمام طول سایت یا کل محیط اجرا می شود. یک روش نصب نوار تیپ ابیاری با استفاده از  سوکت مستقیم می باشد. . در اینجا لوله اصلی محل را به دو قسمت تقسیم می کند و آب از دو طرف به ردیف های محصول می رسد. برای میدان های بزرگ که طول قسمت اصلی سیستم بیشتر از فیلم است، استفاده از فشار ضروری است.

نصب نوار تیپ آبیاری :

شیلنگ تامین آب اصلی منبع آب را قطع کنید، شیر آب را باز کنید، منبع آب و نورا تیپ آبیاری را از طریق یک اتصال لغزنده وصل کنید. خطوط قطره را همانطور که در نظر گرفته شده وصل کنید. برای جلوگیری از نشتی، تمام اتصالات را با نوار تفلون بپیچید. نصب سه طرفه (اختیاری) با نصب سه طرفه می توان از یک خروجی حتی پس از اتمام نصب سیستم آبیاری استفاده کرد. تمام تجهیزات از طریق یک سوکت اتصال سه طرفه به یکدیگر متصل می شوند، در حالی که می توان از دیگری برای اتصال نورا تیپ آبیاری  یا شیر برای سایر نیازها استفاده کرد. تنظیم تایمر (اختیاری) یک تایمر برای آبیاری خودکار مورد نیاز است، به شما امکان می دهد منبع آب را در یک زمان خاص روشن کنید. برای جلوگیری از ورود آب آلوده به آب آشامیدنی یک شیر چک نصب کنید. دریچه های ضد سیفون هنگام نصب در بالادست شیرهای دیگر کار نمی کنند و برای اکثر سیستم های قطره ای مناسب نیستند. فیلتر را نصب کنید. خط لوله توزیع به راحتی با زنگ زدگی، مواد معدنی و ذرات معلق مسدود می شود. دقت فیلتراسیون باید 100 میکرون باشد. اتصال نصب نوار تیپ آبیاری با استفاده از ابزار مخصوص لوله ها را به طول مورد نیاز ببرید. با استفاده از کانکتورها، به رگولاتور فشار یا خطوط جانبی متصل شده، روی سطح سایت قرار دهید. یک شیر کنترل در جلوی هر خط چکه اضافه کنید تا فشار را تنظیم کنید، یک خط مشخص را خاموش کنید. خطوط سقوط را با تکیه گاه های چسبانده شده به زمین ثابت کنید. در انتهای هر خط چکه یک درپوش انتهایی یا شیر چک نصب کنید. در صورت نیاز بعداً، شیر به شما امکان می دهد سیستم قطره ای را گسترش دهید. آب را روشن کنید، عملکرد سیستم را بررسی کنید. می توانید یک کیت آماده برای استفاده که شامل تمام اجزای فوق می باشد خریداری کنید.

این بدان معنی است که سیستم آبیاری قطره ای در مزرعه ما به طور مشروط به سه زیر سیستم (با توجه به تعداد گیاهان رشد یافته) تقسیم می شود. آبیاری قطره برای آبیاری زمینهای کشت گوجه فرنگی برای دو ردیف دوتایی 100 متری دو نوار 100 متری لازم است. آبیاری قطره ای  با استفاده از نوار تیپ آبیاری نتایج عالی در هنگام کار با محصولاتی مانند سیب زمینی، پیاز و هندوانه می دهد. به طور کامل در گلخانه ها و هنگام رشد انگور نیز می توان از آنها استفاده نمود. جهت کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با نوار تیپ آبیاری به وب سایت پایپ گستر مراجعه نمایید.

مخزن اسید سولفوریک

۸ بازديد

بهترین روش ها برای طراحی مخزن ذخیره اسید سولفوریک

پیش از پرداختن به این بحث باید یادآوری کنم که مخزن اسید حامل هر نوع اسید با هر میزان از واکنش پذیری و دانسیته و غلظت باید مطابق با استانداردهای جهانی طراحی و تولید گردد. کار با اسید واقعا خطرناک خواهد بود که غفلت در ارتباط با سیو و نگهداری صحیح آن حتما خطراتت جبران ناپذیری برای کارفرما به همراه خواهد داشت. اما یکی از اسیدهای به شدت خطرناک ، اسید سولفوریک می باشد که در اینجا می خواهیم درمورد الزامات طراحی مخزن اسید سولفوریک بیشتر صحبت کنیم. اسید سولفوریک می تواند یک ماده شیمیایی دشوار برای ذخیره سازی باشد. اسید سولفوریک که در طیف گسترده ای از کاربردهای صنعتی استفاده می شود، سنگین است، می تواند گاز سمی یا قابل اشتعال ایجاد کند و می تواند پوست را بسوزاند. یک محلول ذخیره سازی هوشمند برای اسید سولفوریک باید با  طراحی دقیق مخزن اسید شروع شود  - نه فقط از لحاظ انتخاب خوب و درست مواد و متریال مورد استفاده جهت ساخت مخزن بلکه طراحی کل سیستم ذخیره سازی و انتخاب و مونتاژ درست همه اجزا بسیار اهمیت دارد.

بهترین روش ها برای طراحی مخزن ذخیره اسید سولفوریک :

فکر کردن به کل طراحی سیستم مخزن ذخیره سازی از قبل به شما کمک می کند از کارکنان، محیط زیست و سرمایه اختصاص داده خود محافظت کنید. برای توصیه های ما در مورد مواد، پیکربندی و استانداردهای مناسب برای ذخیره ایمن اسید سولفوریک به مطالعه ادامه مطلب بپردازید.

بهترین مواد و متریال مصرفی برای طراحی  مخزن اسید سولفوریک :

در گروه صنعتی پایپ گستر، ما از مواد پلی اتیلن اختصاصی استفاده می کنیم که مواد ذخیره‌سازی ایده‌آل برای اسید سولفوریک را ایجاد می‌کند. مخازن پلی اتیلن متقابل (XLPE) تحمل بار بی نظیری را ارائه می دهند که می تواند وزن سنگین مواد شیمیایی را بیش از حد تحمل کند. پیوند مولکولی XLPE، همراه با دیواره ضخیم مخزن اسید ، استحکام ساختاری لازم را فراهم می کند. این امر به ویژه در یک سوم پایین مخزن اسید ، جایی که بالاترین سطح تنش حلقه متمرکز است، بسیار مهم است. آیا به دنبال اطلاعات بیشتر در مورد ذخیره سازی اسید سولفوریک و مخزن اسید سولفوریک هستید؟ برای راهنمایی های بیشتر، راهنمای ذخیره سازی اسید سولفوریک را بررسی کنید!

پیکربندی مخزن اسید سولفوریک :

هنگام نگهداری و ذخیره سازی اسید سولفوریک، استفاده از روکش و آستر ثانویه یا بعبارتی دیگر  استفاده از مخازن پلی اتیلن دوجداره توصیه می شود. مخزن دوجداره پلی اتیلن که از یک لایه داخلی و یک لایه پروفیل ساخته می شود. ایمنی و اطمینان بیشتر را برای نگهداری سیالات اسیدی ایجاد می کند. مخزن پلی اتیلن دوجداره با مخزن پلی اتیلن دو لایه فرق دارد. مخزن پلی اتیلن دوجداره همان مخازن پلی اتیلن اسپیرال کاروگیت می باشد. البته برای ذخیره اسیدها این نوع از مخازن را تقویت می کنند. اگر خواهان کسب اطلاعات بیشتری در ارتباط با مخزن پلی اتیلن دوجداره هستید با مراجعه به وب سایت قطعا اطلاعات لازم را دریافت می نمایید.  هنگام سیو اسید در مخازن دارای آستر محافظ یا مهارکننده ثانویه، اگر مخزن ذخیره شما نشتی داشته باشد، محفظه ثانویه می تواند نشت را قبل از ایجاد خطر برای کارکنان یا تأسیسات شما، ضبط و کنترل کند.

مخزن اسید امن با روکش ثانویه :

اگر در حال حاضر یک ساختار ثانویه در محل کاربری خود ندارید، راه حل استفاده از مخزن دولایه ما یک انتخاب هوشمندانه است. مخزن دولایه یک سیستم مخزن درون یک تانک است که دارای محفظه ثانویه داخلی است. این یک روش مقرون به صرفه است که احتمال نشت اسید سولفوریک به محیط اطراف یا تماس با آب (که می تواند منجر به آئروسل اسید سولفوریک سمی یا انفجار بالقوه شود) را تا حد زیادی کاهش می دهد. یک سیستم مخزن دولایه یک لایه حفاظتی اضافی در برابر اکسیداسیون تهاجمی مواد شیمیایی ایجاد می‌کند.

اندازه مخزن ذخیره سولفوریک اسید :

اسید سولفوریک یک ماده شیمیایی بسیار سنگین است که فشار زیادی را بر روی کیک قهوه ای( نوعی عنصر شیمیایی است ) ذخیره سازی وارد می کند. بنابراین، تنها مقدار مشخصی را می توان با خیال راحت در یک مخزن اسید ذخیره کرد. اگر غلظت‌های اسید سولفوریک 93 درصد یا بیشتر را ذخیره می‌کنید، حداکثر اندازه مخزنی که می‌توانید بدون بررسی مهندسی استفاده کنید 15000 هزار لیتر است. اگر به ذخیره سازی بزرگتری نیاز دارید، توصیه می کنیم این ماده شیمیایی را به چند تانک کوچکتر تقسیم کنید . اگر یک مخزن اسید 16500 لیتری شروع به نشتی کند یا در صورت بروز حادثه با یک مخزن، شما همچنان تانک های دیگری سالم خواهید داشت. این یک راه حل رایج در صنعت معدن به خصوص در معادن کوچکتر است. آنها اغلب از چهار یا پنج مخزن 45000 لیتری استفاده می کنند که پشت سر هم کار می کنند. مخازن اسید در این واحدها از طریق یک سیستم لوله کشی به یکدیگر متصل می شوند و در صورت نیاز شیرها را روشن و خاموش می کنند. از منظر ایمنی، هر مخزن اسید  از بقیه جدا می شود، به طوری که اگر یکی از مخازن اسید خراب شود یا آسیب ببیند، نشت کوچکتر است و بیشتر مواد شیمیایی حفظ می شود.

گواهینامه NSF-61 برای ذخیره سازی اسید سولفوریک

مخازن اسید تولیدی شرکت پایپ گستر دارای گواهینامه استاندارد NSF/ANSI-61 ، تا غلظت 98٪ اسید سولفوریک هستند. پایپ گستر برندی  است که دارای سیستم مخزن ذخیره مواد شیمیایی کامل دارای گواهی استاندارد NSF/ANSI 61 است. تمام سیستم های مخزن ذخیره مواد شیمیایی و اتصالات مرتبط با آن از این مشخصات دقیق پیروی می کنند.

ذخیره سازی اسید سولفوریک که می توانید به آن وابسته باشید :

برخی از تولیدکنندگان مخازن ذخیره سازی مایل به تهیه مخازن اسید سولفوریک خطی 45000 لیتری هستند. شرکت‌های دیگر مخازن فایبرگلاس بزرگ را نصب خواهند کرد، زیرا ممکن است مشتری بخواهد یک واگن ریلی از اسید سولفوریک در در اختیار داشته باشد. ما به مشتریانی که مخازن اسید سولفوریک فایبرگلاس را امتحان کرده‌اند کمک کرده‌ایم. این اتفاق افتاده است که آنها در یک لحظه 150000 لیتر اسید سولفوریک را هدر داده اند. آنها درس پرهزینه ای آموختند و به مخازن پلی اتیلن شبکه ای کوچکتر روی آوردند.

تحت شرایط خاص، ممکن است بتوانید با خیال راحت از مخازن اسید بزرگتر استفاده کنید، اما قبل از هر گونه تعهدی باید با مهندسان ما صحبت کنید. ما می توانیم به شما کمک کنیم تا در مورد برنامه های خود برای ذخیره اسید سولفوریک به درستی فکر کنید و سیستمی را طراحی کنیم که نیازهای شما را برآورده کند.

گروه صنعتی پایپ گستر فناوری هایی را برای تضمین ذخیره ایمن اسید سولفوریک توسعه داده است. ما در طول 30 سال گذشته آموخته ایم که موارد ایمن برای طراحی مخزن اسید سولفوریک و همچنین ذخیره سازی ایمن اسید سولفوریک کدام است.

آیا به یک مخزن اسید سفارشی برای نگهداری اسید سولفوریک نیاز دارید؟ امروز با یک متخصص مخزن شرکت پایپ گستر صحبت کنید!

ساخت مخزن ذخیره اسید نیاز به توجه ویژه ای دارد ؟

اسید یکی از خورنده‌ترین و خطرناک‌ترین موادی است که کارگران فرآوری‌های شیمیایی با آن کار می‌کنند  و اسید سولفوریک یکی از رایج‌ترین عوامل در این گروه است. در واقع، تولید جهانی اسید سولفوریک تقریباً 180 میلیون تن در سال است. اسید سولفوریک یک محلول مایع شفاف است، محلول در آب بدون بو و بدون بو. اسید سولفوریک که به دلیل طیف گسترده ای از کاربردها به عنوان پادشاه مواد شیمیایی شناخته می شود، در عملیات هایی مانند فرآوری شیمیایی، فرآوری مواد معدنی، پالایش نفت، تصفیه آب و غیره رایج است.

 

اگر از اسید سولفوریک در فرآیندهای شیمیایی یا تولید کارخانه خود استفاده می کنید، ذخیره و نگهداری صحیح اسید بسیار مهم است. این شامل طراحی، استفاده و نگهداری دقیق مخزن ذخیره سازی است. هنگام تعیین بهترین گزینه های ساخت مخازن ذخیره اسید ، موارد زیر را در نظر بگیرید:

مواد ساخت و ساز :

 اکثر مخازن حاوی اسید سولفوریک به دلیل توانایی آنها در مقاومت در برابر ماهیت خورنده اسید از فولاد کربنی یا فولاد ضد زنگ ساخته شده اند. عوامل دیگری که در انتخاب مواد نقش دارند عبارتند از: اندازه مخزن، هزینه ها، کیفیت اسید مورد نظر، غلظت اسید و دمای ذخیره سازی. برای اطمینان از انتخاب بهترین  و ایمن‌ترین مصالح ساختمانی، با یک تولید کننده مخزن اسید مشورت و همکاری کنید که می‌داند کدام مواد می‌توانند در برابر خواص اسیدی بسیار خورنده مقاومت کنند.

سیستم های تهویه :

اطمینان از سیستم های تهویه مناسب یکی دیگر از عوامل مهم در طراحی و ایمنی مخزن اسید است. تهویه مخازن اسید نه تنها به مخازن اسید اجازه تنفس می دهد، بلکه از تجمع گازهای مضر و بالقوه خطرناک در مخازن اسید نیز جلوگیری می کند. تهویه با طراحی مناسب و اصولی متخصص شروع می شود، اما همچنین مستلزم بازرسی و نگهداری از کارمندان است، مانند جستجوی نشانه هایی از آسیب یا پاک کردن زباله هایی که می توانند دریچه ها و ونت خروجی خروجی مخزن اسید را مسدود کنند.

لاینرهای ثانویه مهارکننده :

 مهار اسید از اهمیت بالایی برخوردار است. فرسایش "به خصوص" در مخازن ذخیره اسید سولفوریک رایج است. آسترهای محفظه ثانویه به مهر و موم کردن و محافظت از فلز کمک می کنند و یک مانع اضافی برای مقابله با چنین مواد بسیار ساینده ایجاد می کنند. این می تواند به کاهش سایش، بهبود یکپارچگی مخزن و محافظت از تاسیسات شما در برابر خرابی های مخرب کمک کند.

نگهداری و جابجایی اسید یا سایر مواد شیمیایی خشن می تواند خطرات زیادی را برای تأسیسات شما، کارکنان و محیط زیست ایجاد کند. خرابی تانک اسید می تواند فراتر از آسیب مخزن و هزینه های نگهداری باشد. آنها می توانند منجر به فجایع مانند آتش سوزی و انفجار شوند. ساخت مخزن ذخیره اسید مستلزم توجه ویژه است و به دلیل نگرانی های ایمنی، جایی برای خطا باقی نمی گذارد. انتخاب یک سازنده مخزن با تجربه و آگاه بسیار مهم است. جهت کسب اطلاعات بیشتر در ارتبا با مخزن اسید و الزامات طراحی و انتخاب بهترین متریال جهت ساخت مخزن اسید مورد نیاز خود و یا مخزن پلی اتیلن دوجداره که مناسب برای ذخیره سازی اسیدها می باشد ، با همکاران بنده تماس بگیرید. دانش این عزیزان به کمک شما خواهد آمد.