سپتیک تانک بتنی

۱۰ بازديد

چرا باید سپتیک تانک بتنی را انتخاب کنید؟

بتن یک ماده بادوام، دارای استفاده طولانی مدت و ضد آب و در عین حال ارزان و در دسترس است، بنابراین اغلب بهترین انتخاب برای مخزن سپتیک تانک است. وقتی مردم یک سپتیک تانک می خرند، می خواهند بدانند که دوام خواهد داشت و بدون نگرانی کار را انجام می دهد. به همین دلیل است که سپتیک تانک بتنی بسیار محبوب هستند. در اینجا چهار دلیل برای انتخاب مخزن سپتیک تانک بتنی ارایه خواهیم نمود :


  1. اکثر دولت ها سپتیک تانک بتنی را تایید می کنند.

اگر در خانه‌ای زندگی می‌کنید که به سیستم فاضلاب اصلی متصل نیست، اغلب یک الزام قانونی است که نوعی سپتیک تانک را به خانه خود متصل کنید.  در ایالات متحده، بزرگترین مزیت بتن این است که اکثر دولت های محلی، شهری و ایالتی مخزن سپتیک بتنی را تایید می کنند . برای مخازن سپتیک تانک پلی اتیلن یا پلاستیک، قوانین از ایالت به ایالت دیگر متفاوت است.

 

در اتحادیه اروپا، EN 12566-1 و EN 12566-4 نوع سپتیک تانک های قابل قبول را مشخص می کند. به طور خلاصه، برخی از پلاستیک ها خوب هستند و سپتیک تانک بتنی در بیشتر مواقع انتخاب خوب است، اما استانداردهای بالا، بررسی های دقیق و قوانین ملی همچنان اعمال می شود.

  1. سپتیک تانک بتنی پساب با کیفیت بالا تولید می کنند.

پساب با کیفیت بالا نه تنها برای محیط زیست بهتر است، بلکه یک الزام قانونی در کل دنیا است. این یکی دیگر از دلایل خوب برای انتخاب سپتیک تانک بتنی است .

 

در کشور ایرلند، در حالی که تخلیه مستقیم پساب در خاک ممنوع است، تخلیه غیر مستقیم پساب با توجه به اینکه الزامات EPA را برآورده می کند ، مجاز است . به همین دلیل است که تمام پساب تانک سپتیک در ایرلند باید کیفیت بسیار بالایی داشته باشد.

طبق سرشماری سال 2011، کمتر از نیم میلیون نفر در ایرلند در مناطق روستایی زندگی می کنند که به اندازه کافی به سپتیک تانک نیاز دارند. این فقط کمتر از 10٪ از کل جمعیت است. به همین دلیل است که قانون سپتیک تانک ها بسیار خاص و پیچیده است. در مقابل، قانون بریتانیا برای مخازن سپتیک بیشتر به صورت موردی، مجوز به مجوز عمل می کند، زیرا افراد نسبتا کمی به آنها نیاز دارند.

در نتیجه، کیفیت پساب بسته محل نصب سپتیک تانک و چه مقدار فاضلاب باید با آن مقابله کند، می تواند عامل بزرگی باشد. بنابراین، برای پساب با کیفیت بالا و برای آرامش خاطر، سپتیک تانک بتنی یک انتخاب عالی است.

  1. سپتیک تانک بتنی با کیفیت می تواند هزاران سال دوام بیاورد.

افرادی که مخازن سپتیک تانک بتنی را در نظر می گیرند ممکن است علاقه مند شوند که بدانند بتن ساخته شده توسط رومی ها هزاران سال به عنوان یک دفاع دریایی ضد آب دوام آورده است. اگر دیوارهای بتنی ساخته شده توسط رومی ها بتوانند برای مدت طولانی در برابر اقیانوس ها مقاومت کنند، آنگاه یک مخزن سپتیک تانک بتنی می تواند نیازهای کسب و کار یا خانه شما را برآورده کند.

 

برخی از مواد ترموپلاستیکی به راحتی می‌شکنند و ترک می‌خورند، اما بتن آنقدر قوی و ضد آب است که از آن برای ساختن سدها، ساختمان‌ها و پل‌ها استفاده می‌کنیم. این بتن با چیزی جز ماسه و آب به هم متصل شده است و سادگی بتن آن را بسیار فشرده و سخت می کند.

  1. سپتیک تانک های بتنی می توانند طوفان ها را تحمل کنند

بارندگی شدید می تواند به سیستم سپتیک تانک آسیب برساند ، اما سپتیک تانک بتنی به خوبی عمل می کنند. اول از همه، اندازه بسیار زیاد و سنگین مخازن سپتیک تانک بتنی به این معنی است که در هنگام بارندگی در خطر سیل کمتری قرار دارند. ثانیا، باران بسیار شدید می تواند باعث شود تا مخازن پلاستیکی با کیفیت پایین از جایی که قرار است باشند شناور شوند. وزن مخزن سپتیک تانک بتنی آن را روی زمین محکم نگه می دارد و به این معنی است که این اتفاق نمی افتد.

برای مخازن سپتیک تانک بتنی برای کسب و کار یا خانه خود، همین امروز با گروه صنعتی پایپ گسترتماس بگیرید. ما سپتیک تانک های بتنی با کیفیت بالا را به هر نقطه از کشور عزیزمان ایران یا حتی مرزهای برون از کشور تحویل و نصب می کنیم.

سپتیک تانک بتنی چقدر عمر می کند؟ 

یک مخزن سپتیک بتنی در صورتی که از مواد با کیفیت بالا ساخته شده و به خوبی طراحی شده باشد، می تواند از 40 سال تا همیشه دوام بیاورد. در حالی که بتن بی کیفیت و خاک های اسیدی می تواند باعث از کار افتادن بافل ها و اجزای سپتیک تانک بتن شود. گروه صنعتی پایپ گستر تخمین می زند که مخازن سپتیک تانک فلزی در 15 تا 20 سال زنگ زده و ممکن است در صورت رانده شدن فرو بریزند، اما یک مخزن بتنی تا زمانی که فاضلاب اسیدی نباشد 40 سال یا بیشتر دوام می آورد. در نظر گرفتن امید به زندگی یک میدان تخلیه نیز مهم است.

توضیحات بیشتر در ارتباط با طول عمر سپتیک تانک بتنی

سپتیک تانک ها را می توان از مواد مختلفی ساخته شد که هر کدام متوسط ​​عمر خود را دارند. مخازن فولادی می توانند بین 20 تا 30 سال دوام بیاورند و معمولاً در اثر هوازدگی خراب می شوند. مخازن پلاستیکی با عمر متوسط ​​30 تا 40 سال عمر بیشتری دارند. طولانی ترین گزینه مخازن بتنی هستند که می توانند 40 سال یا بیشتر دوام بیاورند.

آیا سپتیک تانک های بتنی خراب می شوند؟

یک مخزن سپتیک تانک بتنی می تواند 40 سال تا تقریباً نامحدود دوام بیاورد، اگرچه بتن بی کیفیت یا آب زیرزمینی اسیدی ممکن است منجر به خراب شدن حفره ها یا اجزای مخزن شود. یک میدان زهکشی معمولی عمر متفاوتی دارد که تابعی از نرخ نفوذ خاک، اندازه میدان زهکشی و سطح استفاده است.

هر چند وقت یک بار باید سپتیک تانک  بتنی را تعویض کرد؟

طول عمر معمول برای مخازن سپتیک تانک  GRP، PE و بتنی بیش از 30 سال است. با فرض شرایط بهینه نصب و استفاده، می توانید انتظارات زیر را داشته باشید: سپتیک تانک های فولادی دارای طول عمر 15 تا 20 سال هستند.

چگونه یک سپتیک تانک بتنی خراب می شود؟

در مورد مخزن سپتیک تانک بتنی، ممکن است به دلیل آسیب ناشی از گاز سولفید هیدروژن و واکنش های شیمیایی بعدی که محصول جانبی تنفس باکتریایی بی هوازی است، خراب شود و از بین برود. دلیل اینکه نمی توان یک سیستم سپتیک را دائمی در نظر گرفت به دلیل ماهیت فرآیند درمان است.

آیا سپتیک تانک بتنی نشتی دارند؟

رایج ترین مشکل سپتیک تانک های بتنی ترک خوردگی است که باعث نشتی و مشکلات آلودگی خاک می شود. اگر نشتی ها جزئی باشند، معمولاً می توان آنها را تعمیر و آب بندی کرد. به شما این امکان را می دهد که مدت زمان طولانی تر از مخازن سپتیک تانک بتنی استفاده و بهره برداری نمایید.  

آیا یک سیستم سپتیک می تواند برای همیشه دوام بیاورد؟

به طور متوسط، یک سیستم سپتیک تانک جدید برای 20-30 سال دوام می آورد. کیفیت خاک تعیین می کند که تانک سپتیک شما چقدر بادوام است. به عنوان مثال، آب زیرزمینی اسیدی می تواند یک مخزن سپتیک بتنی را خورده کند.

چگونه می توانم سپتیک تانک خود را برای مدت زمان طولانی تری استفاده کنم؟

سپتیک تانک و میدان تخلیه را بیش از حد بارگذاری نکنید.

از یک سپتیک تانک کارآمد استفاده کنید.

توالت را به عنوان یک مکان دفع زباله تلقی نکنید. و هر چیزی ار به درون توالتها رها نکنید.

در سینکها  روغن نریزید.

آب باران را از میدان تخلیه سپتیک منحرف کنید.

درختان را از سیستم سپتیک تانک دور نگه دارید.
اگر قصد خرید سپتیک تانک بتنی با قیمت مناسب و کیفیت بالا را دارید با همکاران بنده تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند. 

اسکرابر

۱۵ بازديد

اسکرابر چیست؟ موارد استفاده از اسکرابر چیست؟

این مقاله در مورد دستگاه کنترل آلودگی یا همان اسکرابر است. همچنین هدف از به کارگیری اسکرابر و موارد کاربرد اسکرابر به تفصیل شرح داده شده است. امید است این مقاله مفید فایده واقع گردد. گروه صنعتی گایپ گستر قصد دارد تا با تولید اسکرابر با بالاترین کیفیت و قیمت در کشور به کاهش آلودگی های محود در هوا واتمسفر کمک کند.  

سیستم‌های اسکرابر (مانند اسکرابرهای شیمیایی، اسکرابرهای گاز) گروه متنوعی از دستگاه‌های کنترل آلودگی هوا هستند که می‌توانند برای حذف برخی ذرات و/یا گازها از جریان‌های اگزوز صنعتی استفاده شوند. دودهای حاصل از ماشین آلات صنعتی و یا حتی فعالیتهای احتراقی دودزا همواره مقادیر بالایی از دی اکسید کربن را تولید می کنند که تهدید جدی برای زندگی  و سلامت بشر و لایه اوزون به شمار می رود.  اولین اسکرابر هوا برای حذف دی اکسید کربن از هوای یک زیردریایی اولیه به نام Ictíneo I طراحی شد، این نوع کاربرد از اسکرابر امروزه نیز یکی از اهداف به کار بستن اسکرابرها می باشد. به طور سنتی، اصطلاح "اسکرابر" به دستگاه های کنترل آلودگی اشاره می کند که از مایع برای شستشوی آلاینده های ناخواسته از جریان گاز استفاده می کنند. اخیراً اصطلاح اسکرابر برای توصیف سیستم هایی استفاده می شود که یک معرف یا دوغاب خشک را به یک جریان کثیف اگزوز برای "شستشو" گازهای اسیدی تزریق می کنند. اسکرابرها یکی از ابزار و تجهیزات اولیه ای هستند که انتشار گازها به ویژه گازهای اسیدی را کنترل می کنند. اسکرابرها همچنین می توانند برای بازیابی گرما از گازهای داغ توسط تراکم دودکش استفاده شوند . اسکرابر با نام دیگر برج کنترل آلودگی نیز در بین مشتریان و کاربران شناخته می شود. آنها همچنین برای برای کنترل آلودگی ناشی از جریان های بالا در فرآیندهای خورشیدی، PV یا LED استفاده می شوند.

روش های مختلفی برای حذف ترکیبات سمی یا خورنده از گازهای خروجی و خنثی کردن آن وجود دارد. استفاده از اسکرابر تنها یک روش کنترل کننده گازهای سمی موجود در هوا می باشد.

در ادامه سعی شده است تا درباره عناوین زیر صبحت شود و دانش لازم درباره روش های کنترل آلودگی خروجی از اگزوزهای صنعتی را برای شما ارایه دهیم.

1          احتراق

2          شستشوی مرطوب

3         شستشوی خشک

4          جاذب

5          حذف جیوه

6          محصولات زائد اسکرابر

7          انتشار باکتری ها

8         اسکرابر روی کشتی ها

احتراق :

احتراق گاهی اوقات علت اصلی تولید گازهای مضر خروجی ازاگزوزها است، اما در بسیاری از موارد، اگر دما به اندازه کافی بالا باشد و اکسیژن کافی در دسترس باشد، ممکن است از احتراق برای تمیز کردن گازهای خروجی نیز استفاده شود.

شستشوی مرطوب با استفاده از اسکرابر :

گازهای خروجی حاصل از احتراق ممکن است حاوی مواد و گازها و عناصر آلوده کننده از قبیل دی اکسید کربن ، مونو کسید کربن و ...باشند که برای محیط زیست و لایه اوزون مضر تلقی می شوند و اسکرابر ممکن است آنها را حذف یا خنثی کند. اسکرابر مرطوب برای تمیز کردن هوا ، گازهای حاصل از احتراق سوختهای فسیلی یا سایر گازها از آلاینده های مختلف و ذرات گرد و غبار استفاده می شود. شستشوی مرطوب از طریق تماس ترکیبات هدف یا ذرات معلق با محلول شستشو عمل می کند. محلول ها ممکن است به سادگی آب (برای گرد و غبار) یا محلول های تعریف شده با فرمول شیمیایی خاص باشند که به طور خاص ترکیبات خاصی را مورد هدف قرار می دهند.

گاز خروجی فرآیندی همچنین می تواند حاوی گازهای سمی و/یا خورنده محلول در آب مانند اسید هیدروکلریک (HCl) یا آمونیاک (NH 3 ) باشد. اینها را می توان به خوبی با یک اسکرابر مرطوب جدا کرد. راندمان حذف آلاینده ها با افزایش زمان ماندگاری در اسکرابر یا افزایش سطح محلول اسکرابر با استفاده از نازل اسپری یا توسط برج های بسته بندی شده یا آسپیراتور بهبود می یابد. اگر گاز به به بالا فرستاده شود، اسکرابرهای مرطوب ممکن است نسبت آب موجود در گاز را افزایش دهند و در نتیجه یک ستون پشته قابل مشاهده ایجاد شود.

اسکرابرهای مرطوب همچنین می توانند برای بازیابی گرما از گازهای داغ توسط تعبیه دودکش استفاده شوند . در این حالت که اسکرابر متراکم نامیده می شود، آب از تخلیه اسکرابر از طریق یک خنک کننده به نازل های بالای اسکرابر منتقل می شود. گاز داغ وارد اسکرابر در پایین می شود. اگر دمای گاز بالاتر از نقطه شبنم آب باشد ، ابتدا با تبخیر قطرات آب سرد می شود. خنک شدن بیشتر باعث متراکم شدن بخارات آب می شود و به مقدار آب در گردش می افزاید.

چگالش آب مقادیر قابل توجهی گرمای دمای پایین را به دلیل ارزش بالای گرمای نهان ویژه تبخیر آب آزاد می کند (بیش از 2 گیگاژول (560 کیلووات ساعت) در هر تن آب  )، که می تواند توسط کولر برای اهداف گرمایش منطقه ای مورد استفاده قرار گیرد . آب تغلیظ شده اضافی باید به طور مداوم از آب در گردش خارج شود.

اسکرابر خشک / شستشوی خشک :

یک سیستم اسکرابر خشک یا نیمه خشک، بر خلاف اسکرابر مرطوب ، جریان گاز دودکش را که در حال تصفیه است با رطوبت اشباع نمی کند. در برخی موارد هیچ رطوبتی اضافه نمی شود، در حالی که در برخی دیگر تنها مقدار رطوبتی که می تواند بدون متراکم شدن در گاز دودکش تبخیر شود، اضافه می شود. بنابراین، اسکرابرهای خشک عموماً نیازی به لوله بخار پشته ای یا مدیریت/دفع فاضلاب ندارند. سیستم‌های اسکرابر شستشوی خشک برای حذف گازهای اسیدی (مانند SO 2 و HCl ) عمدتاً خروجی از منابع احتراق استفاده می‌شوند.

انواع مختلفی از اسکرابرهای خشک یا نیمه خشک وجود دارد. با این حال، همه از دو بخش یا دستگاه اصلی تشکیل شده اند: یک دستگاه برای وارد کردن مواد جاذب گاز اسیدی به جریان گاز و یک دستگاه کنترل ذرات برای حذف محصولات واکنش.

اسکرابر خشک یا همان سیستم های شستشوی خشک را می توان به عنوان انژکتورهای جاذب خشک (DSIs) یا به عنوان جاذب خشک کن اسپری (SDAs) طبقه بندی کرد. به جاذب های اسپری خشک کن اسکرابر نیمه خشک یا اسپری خشک کن نیز می گویند.

سیستم های شستشوی خشک اغلب برای حذف گازهای بد بو و خورنده خروجی از عملیات تصفیه خانه فاضلاب استفاده می شود. محیط مورد استفاده معمولاً از یک ترکیب آلومینا فعال آغشته به مواد برای کنترل گازهای خاص مانند سولفید هیدروژن استفاده می کنند. می توان ملهای مختلف اسکرابر خشک را با هم ترکیب کردتا طیف وسیعی از حذف سایر ترکیبات بدبو مانند متیل مرکاپتان ها، آلدئیدها ، ترکیبات آلی فرار ، دی متیل سولفید و دی متیل دی سولفید را ارائه دهد.

 

تزریق جاذب خشک شامل افزودن یک ماده قلیایی (معمولا آهک هیدراته ، خاکستر سودا یا بی کربنات سدیم ) به جریان گاز برای واکنش با گازهای اسیدی است . جاذب را می توان مستقیماً به چندین مکان مختلف تزریق کرد: فرآیند احتراق، مجاری گاز دودکش (در جلوی دستگاه کنترل ذرات)، یا یک محفظه واکنش باز (در صورت وجود). گازهای اسیدی با جاذب های قلیایی واکنش داده و نمک های جامد تشکیل می دهند که در داخل دستگاه کنترل ذرات حذف می شوند. این سیستم های ساده فقط می توانند گاز اسیدی محدودی را (SO 2و HCl) حذف کنند و راندمان حذف کمتری دارند. راندمان جمع آوری بالاتر را می توان با افزایش رطوبت گاز دودکش (یعنی خنک سازی با استفاده از اسپری آب) به دست آورد. از اسکرابرهای  خشک یا نیمه خشک برای حذف گازها و ذرات حاصل از احتراق زباله های پزشکی  و احتراق زباله های شهری استفاده می گردد. در جاذب های اسپری خشک کن ، گازهای دودکش وارد یک برج جاذب (خشک کن) می شوند که در آنجا گازها با یک دوغاب قلیایی ریز اتمیزه شده در تماس هستند . گازهای اسیدی توسط مخلوط دوغاب جذب شده و واکنش نشان می دهند تا نمک های جامد را تشکیل دهند که توسط دستگاه کنترل ذرات حذف می شوند. از گرمای گاز دودکش برای تبخیر تمام قطرات آب استفاده می شود و یک گاز دودکش غیراشباع برای خروج از برج جاذب باقی می ماند. اسپری خشک کن ها قادر به دستیابی به راندمان حذف گاز اسیدی بالا (80+%) هستند. این دستگاه ها در بویلرهای صنعتی و تاسیساتی و زباله سوزهای شهری مورد استفاده قرار گرفته اند .

استفاده از مواد پودر های جاذب برای حذف آلودگی های موجود در هوا :

بسیاری از مواد شیمیایی را می توان از گازهای خروجی نیز با استفاده از مواد جاذب حذف کرد. گاز دودکش از یک کارتریج عبور می کند که با یک یا چند ماده جاذب پر شده است و با خواص شیمیایی اجزای حذف شده سازگار شده است. این نوع اسکرابر گاهی اوقات اسکرابر خشک نیز نامیده می شود. ماده جاذب باید پس از اشباع شدن سطح آن تعویض شود. توجه: جذب یک پدیده سطحی است، جذب کل ماده را شامل می شود. به عنوان مثال: کربن فعال یک جاذب، که برای جذب ترکیبات بدبو استفاده می شود.

حذف جیوه  توسط اسکرابر مرطوب :

جیوه یک عنصر بسیار سمی است که معمولا در زغال سنگ و زباله های شهری یافت می شود. اسکرابرهای مرطوب فقط برای حذف گونه های جیوه محلول مانند جیوه اکسید شده، Hg 2+ موثر هستند. بخار جیوه در شکل عنصری آن، جیوه 0 ، در دوغاب اسکرابر نامحلول است و حذف نمی شود. بنابراین، فرآیند اضافی تبدیل جیوه 0 برای تکمیل جذب جیوه مورد نیاز است. معمولا برای این منظور هالوژن به گاز دودکش اضافه می شود. نوع زغال سنگ سوزانده شده و همچنین وجود یک واحد احیای کاتالیزوری انتخابی، هر دو بر نسبت عنصری به جیوه اکسید شده در گاز دودکش و در نتیجه میزان حذف جیوه تأثیر می‌گذارند.

یک مطالعه نشان داده شد که برخی از اسکرابرهای جیوه ای نصب شده در نیروگاه های زغال سنگ به طور ناخواسته انتشار PAH (هیدروکربن های آروماتیک چند حلقه ای) را نیز جذب می کنند.جهت کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با اسکرابر به وب سایت پایپ گستر مراجعه نمایید.

معرفی قطره چکان آبیاری

۱۷ بازديد

اجزای سیستم آبیاری قطره ای :

مقدمه

سیستم آبیاری قطره ای که متشکل از لوله و نازل های آبپاش یه همان قطره چکان آبیاری می باشد، آب را در حجم کم به طور یکنواخت همراه با کودها بر روی یا داخل خاک نزدیک ناحیه ریشه گیاه اعمال می کند. اما اگر دقیقتر بخواهیم سیستم آبیاری قطره ای را برای شما تشریح کنیم باید بگوییم که ای سیستم  شامل چندین مؤلفه و قطعه  است. این سیستم عبارتند از : شبکه لوله ها (خط اصلی، فرعی، جانبی)، دستگاه ساطع کننده به نام قطره چکان  آبیاری  ، هد کنترلی متشکل از پمپ ها، فیلترها و واحدهای کود دهی هستند. و سایر لوازم جانبی مانند شیرها، گیج ها و غیره. خط اصلی آب را از منبع آب با کمک دستگاه پمپاژ یا مخزن آب مرتفع به لوله های اصلی  و لوله های فرعی  به خطوط جانبی می رساند. قطره چکان های آبیاری که به قسمت های جانبی متصل می شوند، آب را برای آبیاری به داخل یا داخل خاک می رسانند. قطره چکان آبیاری دستگاه انتهایی سیستم آبیاری قطره ای هستند.

اجزای سیستم آبیاری قطره ای به دسته های اصلی زیر طبقه بندی می شوند:

الف) پمپ و پرایم موور: فشار لازم برای عبور آب از اجزای سیستم آبیاری قطره ای شامل مخزن کود، واحد فیلتر، خط اصلی، فرعی، جانبی و تامین فشار مورد نظر در قطره چکان آبیاری توسط یک پمپ با ظرفیت مناسب یا مخزن آب بالای سر واقع در ارتفاع مناسب به دست می آید.

 

ب) منبع آب: می توان از منابع آبی مانند رودخانه، دریاچه، مخزن/ مخزن، چاه، منبع آب کانال یا اتصال به شبکه آبرسانی عمومی تجاری یا تعاونی استفاده کرد. آبیاری قطره ای یک فناوری آبیاری تحت فشار است که در آن آب با افزایش انرژی داخلی (فشار) آن از طریق پمپاژ از این منابع تامین می شود و بعد توسط قطره چکان آبیاری به ریشه گیاه اسپری می گردد.

ج) شبکه لوله: خط اصلی، زیرمجموعه ها و منیفولدها (لوله های فیدر) و جانبی.

د) دستگاه های ساطع کننده: قطره چکان آبیاری برخط یا درون خط

ه) دستگاه های کنترل: شیرها، دبی سنج ها، تنظیم کننده های فشار و جریان، تجهیزات اتوماسیون، جلوگیری کننده از جریان برگشتی، دریچه های خلاء و رهاسازی هوا و غیره.

و) دستگاه های فیلتراسیون: حذف کننده مواد معلق در آب. فیلترهای رسانه، صفحه و دیسک.

ز) انژکتورهای شیمیایی: برای استفاده از عناصر غذایی گیاهی و تصفیه آب به همراه آب آبیاری. مخزن تحت فشار، انژکتور خطرپذیر، پمپ تزریق.

دو منبع جایگزین برای تامین آب وجود دارد:

الف) برداشت مستقیم از منبع سطحی (مانند رودخانه، نهر، برکه یا مخزن سد) یا از منابع زیرزمینی (مانند چاه). برای خروج آب از این منابع باید دستگاه های پمپاژ نصب شوند.

ب) اتصال به شبکه عرضه تجاری، عمومی یا تعاونی. در صورت نیاز به پمپاژ، پمپ با توجه به دبی و فشار مورد نیاز در سیستم آبیاری انتخاب می شود. هنگام اتصال به شبکه آبرسانی، قطر اتصال، شیر اصلی و خط تحویل باید با دبی برنامه ریزی شده و فشار کاری در منطقه آبیاری مطابقت داشته باشد.

دستگاه های پمپاژ :

دستگاه های پمپاژ باید فشار لازم را برای عبور آب از سر کنترل، متعلقات مختلف و شبکه لوله و سپس به دستگاه های ساطع کننده با فشار دلخواه فراهم کنند. فشار را می توان با استفاده از مخازن یا پمپ های مرتفع ایجاد کرد. مخازن مرتفع می توانند فشار را به سیستم کوچک با لوله های میکرو به عنوان دستگاه ساطع کنند. سیستم های دیگر به پمپ ها نیاز دارند. پمپ های مورد استفاده ممکن است پمپ های گریز از مرکز، پمپ شناور، پمپ های توربین باشند. آنها ممکن است توسط موتور الکتریکی یا پمپ دیزل تغذیه شوند.

شبکه لوله کشی یا لوله های لترال :

لوله اصلی سیستم آبیاری قطره ای  :

لوله های خطوط اصلی معمولا از پلی وینیل کلرید (PVC) یا پلی اتیلن با چگالی بالا (HDPE) ساخته می شوند. لوله های پی وی سی معمولی فاقد حفاظتUVهستند و باید در زیر زمین نصب شوند. اخیراً لوله‌هایPVCغیر پلاستیکی (uPVC) با حساسیت کمتر در برابر اشعه ماوراء بنفش (UV) و استقامت بهتر نسبت به لوله‌هایPVCمعمولی تولید می‌شوند. لوله هایHDPEرا می توان در داخل یا بالای زمین نصب کرد، زیرا آنها با کربن سیاه آغشته شده اند که محافظت در برابرUVرا فراهم می کند. فشار کاری اسمی لوله ها باید بیشتر از فشار جانبی زیر اصلی / قطره ای باشد. لوله هایی با قطر 50 میلی متر یا بالاتر و درجه فشار بیش از 4 کیلوگرم بر سانتی متر مربع برای خط اصلی استفاده می شود. قطر دقیق و درجه بندی فشار در فرآیند طراحی سیستم آبیاری تعیین می شود و به اندازه منطقه آبیاری شده، فشار کاری قطره چکان آبیاری ، توپوگرافی، سر استاتیک و تحویل و غیره بستگی دارد.

لوله های فرعی :

لوله هایفرعی که ممکن است چندین شاخه با متراژ مختلف باشد بصورت دفنی (PVCیاHDPE) یا غیردفنی (فقطHDPE) نصب می شوند.

منیفولدها :

در شرایط خاص، زمانی که ردیف ها بسیار طولانی هستند یا در توپوگرافی نورد هستند، تقسیم بندی فرعی طرح توسط زیرمجموعه ها کافی نیست. در این موارد طبقه بندی ثانویه توسط منیفولدها انجام می شود. منیفولدها همان لوله هایی هستند که ممکن است بر شاخه های موازی از لوله ها نصب گردند و آب را دقیقا به پای گیاه برسانند.استفاده از منیفولدها برای ساده کردن عملیات و کاهش هزینه لوازم جانبی استفاده می شوند.

لترال :

لترال ها لوله هایی هستند که تعداد معینی از  قطره چکان آبیاری روی آنها نصب می گردد یا قطره چکان آبیاریدر داخل آنها یکپارچه شده اند. آنها معمولا از پلی اتیلن با چگالی کم (LDPE) یا پلی اتیلن با چگالی کم خطی (LLDPE)  با ویژگی هایی مانند انعطاف پذیری، عدم خورندگی، مقاومت در برابر تشعشعات خورشیدی و نوسانات دما و به طور کلی رنگ سیاه ساخته می شوند. لترال ها معمولاً دارای قطر داخلی در محدوده 12 تا 20 میلی متر با ضخامت دیواره از 1 تا 3 میلی متر هستند. ضخامت دیوار برای تحمل فشار بیش از 2 کیلوگرم بر سانتی متر مربع ساخته شده استبسته به نیاز صفحات جانبی ممکن است روی سطح خاک یا زیر زمین گذاشته شوند. گیاهان جانبی که در عمق 5 تا 10 سانتی متری زیر سطح خاک دفن شده اند برای سبزیجاتی که روی تپه ها یا زیر مالچ پلاستیکی رشد می کنند مناسب است. جانبی باید آب را به طور یکنواخت در طول خود با استفاده از قطره چکان یا قطره چکان پخش کند.

دستگاه های کنترل و نظارت :

سوپاپها :

شیرهای کنترل جریان و فشار برای کنترل توزیع آب و تنظیم فشار در خط لوله مورد نیاز است. شیرهای مورد استفاده در سیستم‌های آبیاری قطره‌ای عبارتند از: دریچه‌های تخلیه هوا و خلاء، دریچه‌های تنظیم فشار، دریچه‌های تنظیم جریان، شیرهای برگشتی و شیرهای خط فاصله و شیرهای خاموش.

شیرهای تنظیم جریان دستی یا اتوماتیک:

 شیرهای دستی یا اتوماتیک برای باز و خاموش کردن آب و برای تقسیم منطقه آبیاری شده به واحدهای فرعی استفاده می شوند.

رگولاتورهای فشار یا شیرهای کاهش فشار:

 برای جلوگیری از فشار بیش از حد بیش از فشار کاری سیستم استفاده می شود. اینها در هر نقطه ای که احتمال فشار بیش از حد وجود دارد نصب می شوند. چنین فشار بالایی ممکن است از باز و بسته شدن ناگهانی شیرها، راه اندازی و توقف پمپ در سیستم ایجاد شود.

بسته شدن و باز کردن شیرهای تنظیم جریان به تدریج و استفاده از دریچه های هوا / شیرهای تخلیه در محل مناسب ممکن است از ایجاد فشار بیش از حد در سیستم جلوگیری کند. مونتاژ عبوری برای دور زدن آب اضافی و فشار درست در منبع و پمپ می تواند به جای تنظیم کننده های فشار یا شیرهای فشار شکن مناسب باشد.

شیرهای برگشتی و بازدارنده جریان برگشتی:

هنگامی که کود یا سایر مواد شیمیایی به سیستم آبیاری تزریق می شود، در صورتی که سیستم آبیاری به شبکه تامین آب آشامیدنی وصل باشد، شیرهای چک و جلوگیری از جریان برگشتی مورد نیاز است.

دریچه های رهایش/تسکین هوا: دریچه های رها کننده/تسکین هوا در نقاط بالاتر سیستم نصب می شوند تا از جریان هوا در لوله ها جلوگیری کنند. این دریچه ها به هنگام پر کردن خطوط لوله با آب اجازه خروج هوا را می دهند و حفره های هوا را در نقاط مرتفع سیستم حذف می کنند. محتوای بالای هوا در لوله ها ممکن است با جریان آب تداخل کند، اصطکاک با دیواره های لوله را افزایش دهد، اندازه گیری آب را مخدوش کند و ممکن است باعث ایجاد چکش آب و ترکیدن لوله شود.

وکیوم شکن ها:

بریکرهای خلاء از فروریختن لوله ها در شیب های تند و قطره های جانبی در سیستم های آبیاری قطره ای زیرسطحی (SDI) جلوگیری می کنند. درSDIهمچنین مکش ذرات خاک به قطره چکان ها را پس از قطع منبع آب حذف می کنند. دریچه های خلاء که دارای دهانه هایی به قطر 25 تا 200 میلی متر هستند، برای خروج حجم زیادی از هوا در حین پر کردن لوله و بسته شدن در هنگام توقف پر کردن طراحی شده اند.

گیج فشار :

گیج های فشار، فشار آب را در سیستم کنترل می کنند و اطمینان حاصل می کنند که فشار کاری نزدیک به مقادیر توصیه شده یا مطلوب باقی می ماند. بر اساس محل نصب گیج فشار، فشار آب را در محدوده های مختلفی اندازه گیری می کند، از 0 تا 10 کیلوگرم بر سانتی متر مربع در نزدیکی پمپ تا 0-2 کیلوگرم بر سانتی متر مربع در انتهای قطره جانبی. گیج های فشار ممکن است در نقاط تنظیم شده (نزدیک پمپ، قبل و بعد از فیلتر، نزدیک میدان) نصب شوند. آنها همچنین می توانند به عنوان دستگاه های قابل حمل نصب شوند و به طور موقت در انتهای یک قطره جانبی نصب شوند.

کنتور آب :

کنتورهای آب میزان آب در حال حرکت از طریق لوله ای که کنتور آب در آن نصب شده است را کنترل و ثبت می کند. زمانی که از کرونومتر همراه با کنتور آب استفاده می شود، می توان میزان دبی را در سیستم تعیین کرد.

سر کنترل :

اجزای اصلی هد کنترل واحدهای فیلتراسیون و شیمیایی می باشد.

سیستم های فیلتراسیون :

فیلتراسیون کلید موفقیت یا شکست سیستم آبیاری قطره ای است. گذرگاه یا مسیرهای باریک آب در قطره چکان آبیاری سیستم آبیاری قطره ای در معرض مسدود شدن توسط مواد معلق و مواد شیمیایی که از آب آبیاری رسوب می کنند، می باشد. گرفتگی هر یک از قطره چکان های آبیاری  می تواند جزئی یا کامل باشد که باعث کاهش یکنواختی انتشار و تخلیه نامی قطره چکان های آبیاری می شود. با موارد زیر می توان از گرفتگی  قطره چکان آبیاری جلوگیری یا کاهش داد:

الف) جداسازی اولیه ذرات جامد معلق توسط حوضچه های ته نشینی، مخازن ته نشینی و جداکننده های شن و ماسه.

ب) درمان های شیمیایی تکمیلی برای تجزیه مواد آلی معلق. جلوگیری از توسعه لجن توسط میکروارگانیسم ها؛ برای جلوگیری از رسوب رسوبات شیمیایی و حل کردن رسوبات قبلی.

ج) فیلتراسیون آب آبیاری: از فیلترهای مدیا معمولاً فیلترهای شنی، فیلترهای صفحه ای یا فیلترهای دیسکی استفاده می شود.

 دستگاه های فیلتر معمولا در سر کنترل نصب می شوند. اگر آب آبیاری به شدت آلوده باشد، فیلترهای کنترل ثانویه در شیرهای زیر واحد نصب می شوند. فیلترها باید به طور مرتب شسته و تمیز شوند. فلاشینگ می تواند به صورت دستی یا خودکار انجام شود. فیلترها را می توان در آرایه های دو یا چند واحد نصب کرد. نصب فیلترها باعث از دست دادن هد اضافی در سیستم می شود و باید در طراحی سیستم مورد توجه قرار گیرد. جزئیات فیلترها در درس بعدی توضیح داده شده است.

انژکتورهای تزریق مواد شیمیایی :

سه دسته از مواد شیمیایی یعنی. کودها، سموم دفع آفات و مواد ضد گرفتگی بسته به نیاز باید به سیستم های آبیاری تزریق شوند.

 کودها رایج ترین مواد شیمیایی تزریقی هستند. در سیستم آبیاری قطره ای می توان زمان مصرف کودها را بر اساس نیاز مراحل رشد محصول تعیین کرد. کودها باید محلول در آب باشند. آفت کش های سیستمیک به سیستم های آبیاری قطره ای برای کنترل حشرات و محافظت از گیاهان در برابر انواع بیماری ها تزریق می شوند. مواد شیمیایی که قطره چکان های آبیاری  را تمیز می کنند یا از گرفتگی قطره چکان آبیاری جلوگیری می کنند عبارتند از : کلر برای از بین بردن جلبک ها و میکروارگانیسم های مختلف و تجزیه مواد آلی استفاده می شود،  اسیدها برای کاهشpHآب و حل کردن رسوبات استفاده می شود.

قطره چکان آبیاری :

قطره چکان های آبیاری ، هسته سیستم آبیاری میکرو یا ساخته شده از مواد پلاستیکی. طراحی تولید قطره چکان های  ابیاری مرغوب از فرآیند ظریف و پیچیده ای تشکیل شده است. آب از قطره چکان های آبیاری  عبور می کند و باید به صورت ثابت و کم با یکنواختی مطلوب تحویل داده شود. قطره چکان های آبیاری  برای از بین بردن فشار و ایجاد دبی کم طراحی شده اند که به دلیل تفاوت های جزئی در هد فشار، تفاوت قابل توجهی ندارد.


جهت کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با انواع قطره چکان آبیاری به وب سایت پایپ گستر مراجعه نمایید.

مخزن پلی پروپیلن

۱۵ بازديد

مخزن پلی پروپیلن :

دسته ای از مخازن توسط تولید کنندگان تولید می گردند که گزینه ایده آل برای ذخیره اسیدهایی می باشد که مخازن فایبرگلاس و پلی اتیلن یا استیل قادر به نگهداری آنها نیستند. این دسته از مخازن دارای مقاومت دمایی بالایی هستند. برخی از اسیدها آنقدر در حین واکنش گرمازا هستند که نگهداری آنها در هر مخزنی جایز نیست. مخزن پلی پروپیلن این دغدغه را از کارفرمایان دور کرده است. مخزن پلی پروپیلن همانند دو طیف دیگر از مخازن ترموپلاستیکها ( مخزن پلی اتیلن ، مخزن فایبرگلاس ) بسیار سبک ، بادوام، قابلیت حمل و نقل و نصب آسان و .. را بعنوان مزیتهای مخازن در پرونده خود دارد. چگالی اسید تعیین کننده منوع مخزن انتخابی می باشد. برای اینکه بدانید کدام مخزن برای شما مناسب است باید توسط تیم متخصص هر شرکت بررسی و ارزیابی گردد. گروه صنعتی پایپ گستر طیف وسیعی از مخازن پلی پروپیلن با اشکال مختلف و تجهیزات جانبی مختلف برای ذخیره سیالات مورد نیاز مشتریان طراحی و تولید می کند. ظروف ساخته شده از پلی پروپیلن برای نگهداری و انباشته شدن انواع محصولات جامد، مایع یا شکننده استفاده می شود. با توجه به مقاومت بالای پلی پروپیلن در برابر اشعه ماوراء بنفش و محیط های شیمیایی تهاجمی، می توان از این گونه ظروف به راحتی برای حمل و نقل و نگهداری محصولات با درجه فعالیت شیمیایی بالا استفاده کرد. علاوه بر این، ظروف مقاوم در برابر مواد شیمیایی ساخته شده از پلی پروپیلن کاملاً سازگار با محیط زیست هستند و می توان از آنها برای نگهداری مواد صنایع غذایی مانند غذا یا غلات استفاده کرد.

تولید مخزن پلی پروپیلن مبتنی بر فناوری های مدرن برای پردازش و جوش مواد پلیمری :

پلی پروپیلن یک نوع ماده ترموپلاستیک است. فناوری مورد استفاده جهت تولید مخزن پلی پروپیلن در شرکت ما از بسیاری جهات شبیه به تولید مخازن فولادی است، با این تفاوت که به جای ورق های فولادی از پلی پروپیلن (صفحات) استفاده می شود. این فناوری ساخت مخازن با هر شکل و هدفی را برای قرار دادن زمینی یا زیرزمینی ممکن می سازد.

صفحات پلی پروپیلن توسط اکستروژن ساخته می شوند مواد پلی پروپیلن مذاب از طریق دستگاه شکل دهی روی خطوط اکستروژن عبور می کند. با تغییر ابعاد هندسی دستگاه شکل دهی می توان ورق را با ابعاد یا ضخامت مورد نیاز تنظیم کرد. در حال حاضر، تولید کنندگان بسیاری از صفحات ترموپلاستیک در بازار وجود دارد، اما گروه صنعتی پایپ گستر همچنان پیشرو در تولید ورق های پلاستیکی مهندسی مورد استفاده در ساخت مخازن پلی پروپیلن  است.

محاسبه و ساخت مخزن پلی پروپیلن :

تولید مخزن پلی پروپیلن در شرکت ما با آزمایش دسته ورودی صفحات آغاز می شود. ما کیفیت پلاستیک و صفحات پلی پروپیلن را به دقت بررسی می کنیم، اتصالات جوش داده شده حاصل را آزمایش می کنیم. علاوه بر این، ما بخش آزمایش خود را سازماندهی کرده ایم که در آن ساختارهای خازنی پلی پروپیلن بصورت آزمایشی بطور ویژه بررسی می شوند، ویژگی ها، خواص شکست پذیری در مدت طولانی کنترل می شوند. این آزمایش ها به ما اجازه می دهد تا راه حل های پیچیده ای را در تولید مخازن پلاستیکی اعم از مخزن پلی پروپیلن پیاده سازی کنیم. بعد، برش انجام می شود، سپس اتصال صفحات پلی پروپیلن با استفاده از جوش لب به لب روی تجهیزات جوش خودکار انجام می شود. شرکت ما از دستگاه های جوشکاری مدرن از تولید کنندگان برجسته اروپایی استفاده می کند. جوشکاری لبه به لب کیفیت بالایی از اتصال جوش داده شده را به دلیل حداقل تنش وارد شده به ناحیه جوش تضمین می کند، بنابراین مخازن پلی پروپیلن تولید شده توسط شرکت ما بسیار بادوام و محکم هستند. این مخازن قابلیت ماندگاری تا 50 سال را دارند.  بسته به هدف و شرایط عملیاتی مخازن پیل پروپیلن ، از گریدهای مختلف PP استفاده می شود. به عنوان مثال، تحت بارهای شیمیایی یا دمایی، هموپلیمر PP-H بهترین مقاومت را از خود نشان می دهد. و هنگام کار در خارج از منزل در دمای منفی پایین، از کوپلیمر بلوکی PP-B / PP-C استفاده می شود. در دماهای منفی بالا در یک منطقه باز، استفاده از مخازن پلی اتیلن مناسب تر است ، زیرا مقاومت HDPE در برابر دماهای منفی بالاتر از PP است.

قطعات و اتصالات پلی پروپیلن

پلی پروپیلن ماده ای عالی با مشخصات فیزیکی و شیمیایی عالی و مناسب برای تولید محصولات صنعتی می باشد. مخازن پلی پروپیلن در برابر خوردگی مقاوم بوده، کاربرد همه جانبه دارند و به دلیل مقاومت شیمیایی بالا، در تماس با بسیاری از محلول های اسیدی و قلیایی در محدوده دمایی وسیعی استفاده می شوند. به عنوان مثال، برای اسید کلریدریک، فسفریک، سولفوریک غلیظ ضعیف، محلول های قلیایی و غیره از مخزن پلی پروپیلن استفاده می گردد. برای محاسبه مقاومت پلاستیک در برابر اسیدها، لطفاً با مهندسان ما تماس بگیرید. برای اطلاعات بیشتر در مورد تولید مخازن پلی پروپیلن مورد استفاده برای نگهداری اسیدها و قلیاها به بخش ساخت مخازن شیمیایی شرکت  مراجعه کنید.. علاوه بر این، PP از نظر فیزیولوژیکی بی ضرر است، بنابراین مخازن در سیستم های تامین آب آشامیدنی نصب می شوند، آنها را می توان در داخل یا خارج از منزل قرار داد. می توانید در مورد خواص فیزیکی و شیمیایی گریدهای PP (PP) مورد استفاده در ساخت مخزن، مقاومت آن در برابر تماس با مواد تهاجمی در بخش مواد بیشتر بدانید .

ما همچنین محصولات پلی پروپیلنی دیگری به شرح زیر تولید می کنیم:

 وان حمام پلی پروپیلن، مخازن پلی پروپیلن استخر، ظروف، سپتیک تانک ، چربی گیر ، و همچنین سایر محصولات و جزئیات با توجه به طرح شما.

ما تحویل مخازن پلی پروپیلن را در سراسر کشور و کشورهای مستقل همسایه  انجام می دهیم، و نصب در محل امکان پذیر است.

ویژگی های مخزن پلی پروپیلن :

مخازن، ظروف و سایر سازه های ساخته شده از پلی پروپیلن دارای طیف وسیعی از خواص مثبت هستند که چنین مخازنی را در رتبه اول در بین محصولات مشابه قرار می دهد. برای درک ویژگی های قابل توجه پلی پروپیلن، کافی است ویژگی های اصلی و مزایای آنها را بشناسید. مخزن پلی پروپیلن ساخته  شده با جوش اکستروژن، استحکام بالای درزها و به دنبال آن تست با تجهیزات اولتراسونیک را تضمین می کند که به همین دلیل امکان نشت مایع ذخیره شده منتفی است.

وزن سبک سازه حمل و نقل آن را آسان می کند و عمر طولانی تا 50 سال و عدم واکنش با محصولات ذخیره شده در داخل، امکان استفاده چندباره از ظروف پلی پروپیلن مقاوم در برابر مواد شیمیایی را فراهم می کند. علاوه بر این، مزیت بدون شک سهولت تعمیر و نگهداری و نصب کل ساختار و همچنین امکان ترکیب چندین مخزن در یک مجموعه واحد از مخازن است.

تولید مخزن پلی پروپیلن

شرکت ما با توجه به ظرفیت های تکنولوژیکی بزرگ، تولید ظروف در اندازه ها و اشکال مختلف از در ابعاد سفارشی و غیر رایج را ارائه می دهد. مخازن پلی پروپیلن تولیدی ما در صورت تمایل می توانند به خروجی ها، تجهیزات خاموش کننده، فلنج ها، پمپ ها و سایر تجهیزات مجهز شوند. تکنسین های ما دارای تجربه گسترده و مهارت های لازم برای تحقق بخشیدن به هر وظیفه مشتری بدون توجه به موقعیت و شرایط آب و هوایی نصب سازه هستند.

به هر حال، پلی پروپیلن مواد غذایی یک ماده تایید شده است که می تواند برای ذخیره، انباشت یا حمل و نقل سیالات و اسیدها ، مایعات مخمر و ..  استفاده شود. مخزن پلی پروپیلن  به طور فعال در صنایع غذایی ، کشاورزی ، دارویی ، بهداشتی و ... استفاده می شود، اما مخازن پلی پروپیلن بزرگ صنعتی در مناطق شیمیایی و پالایش نفت. همچنین آزمایشگاه های شیمیایی جهت تهیه مخازن پلی پروپیلن مقاوم در برابر مواد شیمیایی، کارخانه های گالوانیزه، موسسات مختلف جهت استفاده از مخزن پلی پروپیلن برای ذخیره سازی آب آشامیدنی و نیازهای آتش نشانی و ... به ما مراجعه می کنند. مخازن پلی پروپیلن قابلیت تولید بصورت مونناژ شده و دمونتاژ را دارد.

 

مخازن پلی پروپیلن دارای فرم های زیر هستند:

مخزن پلی پروپیلن عمودی

مخزن پلی پروپیلن افقی

مخزن پلی پروپیلن استوانه ای شکل

مخزن پلی پروپیلن مستطیلی

مخزن پلی پروپیلن مستطیلی با رویه فلزی

مخزن پلی پروپیلن مستطیلی در یک قاب فلزی با عایق و پوشش بیرونی؛

برای تولید هر شکل دیگری مشروط بر اینکه از صلبیت سازه اطمینان حاصل شود، امکان پذیر است.

مزایای مخزن پلی پروپیلن :

  • مواد کاملاً بی ضرر قابل بازیافت
  • نرخ بالای مقاومت در برابر تغییرات دما
  • عدم وجود خوردگی در کل سرویس تضمین شده است.
  • امکان ساخت ظروف به هر شکل و نصب آن در محل مورد نیاز
  • وزن سبک برای حمل و نقل آسان
  • بدون نیاز به نگهداری منظم

عوامل تاثیرگذار بر قیمت مخزن پلی پروپیلن :

قیمت مخزن پلی پروپیلن به قیمت تجهیزات و موارد زیر بستگی دارد:

  • عمر مخزن
  • حجم و ظرفیت مخزن
  • دمای سیال
  • محل نصب مخزن (داخل یا خارج از محل)
  • روش جوش بین عناصر مخزن مخزن
  • عوامل خارجی (استاتیک و دینامیک).

جهت کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با قیمت مخزن پلی پروپیلن و ابعاد و مشخصات فنی آن با مشاوران شرکت تماس بگیرید.